FT - BG Auto parts industry powers up - 29.11.2016
Posted on 10/01/2017 · Posted in News

- Българската автомобилна индустрия е един от акцентите в приложението на Financial Times за инвестиции в България от 29 ноември – 

Авторитетният международен бизнес всекидневник Financial Times в специално приложение, посветено на инвестициите в България, отделя внимание на все по-бурно развиващия се сектор на автомобилната индустрия. В броя си от 29 ноември 2016, вторник, бизнес изданието изтъква значението на компаниите от сектора за икономиката на страната.

Financial Times цитира данни от изследване на Аутомотив Клъстер България (ACB) и Colliers и подчертава, че в страната ни се произвеждат компоненти за над 20 автомобилни марки. Цитирани са източници от Министерството на икономиката, според които производството в автомобилната индустрия е един от приоритетните високотехнологични сектори в страната за привличане на чужди инвестиции.

Британският всекидневник изтъква и други факти, с които обосновава интереса си към автомобилната индустрия в България. Дори с едва 1% от заетите, този сектор допринася за над 3% от брутния вътрешен продукт. „Производителността в автомобилната индустрия е четири пъти по-висока от средната в страната“ споделя пред Financial Times арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на ACB. Изданието разказва за двете най-големи зони в страната (край София и Пловдив), в които са изградени производствени площи, но обръща внимание и на все още проблемната инфраструктурата и липсата на завод за производство на цели автомобили.

В материала на Financial Times се дават множество положителни примери за успешни бизнеси в България, като тези на американската Sensata Technologies, канадската Magna Powertrain (членове на Аутомотив Клъстер България) и шведско-швейцарската ABB. Само за последните 12 месеца в пловдивската Trakia Economic Zone пет нови завода за автомобилни части са отворили врати. FT не пропуска и обратната посока за прехвърляне на ноу-хау – български компании, които изнасят производството си в страни от Западна Европа, с цел по-голяма близост до клиентите си. Сред тях има такива, които вече обмислят разширяване и инвестиции в родината си.